De sit-up

De sit-up is wel de bekendste buikspieroefening die er is maar ook een van de lastigste. De sit-up lijkt erg op de crunch alleen is de beweging langer. Je gaat met deze oefening helemaal omhoog.

Uitleg

De eerste stap:

Je gaat liggen op de grond en trekt je knieën op zodat ze in een hoek van ongeveer 90 graden komen. Je zorgt ervoor dat je rug hol is. Dus dit betekent, dat je onderrug niet op de grond licht. Je handen gaan of achter je oren of je legt ze naast je neer.


EetPuurNatuur.nl presenteert 


DOOR MAKKELIJKE STAPJES SLANKER EN GEZONDER

Vul hieronder je naam en email in. Je ontdekt welke stapjes je kunt zetten

De tweede stap:

Je komt omhoog en zo wordt je holle rug bol. Deze bolle rug hou je zo totdat je recht omhoog bent gekomen. Dan strek je rug en gaat rechtop zitten. Als je je handen naast je neer hebt gelegd gaan deze mee naar voren. Heb je je handen bij je hoofd, zorg er dan voor dat je niet aan je hoofd gaat trekken.

De derde stap:

Maak je rechte rug weer bol en laat je weer terug zakken op de grond. Hierbij zorg je ervoor dat je op het laatste moment je rug weer hol maakt. Leg als je de handen naar voren hebt deze weer naast je neer.

Het is *heel belangrijk* dat deze *oefening goed doet* anders kun je blessures krijgen (deze video is in het Engels).

 

Variaties op de sit-up:

Je kunt wanneer je omhoog bent gekomen om en om 1 voet aanraken. Dus je komt op die manier omhoog zoals in stap 2. Op het laatste moment, wanneer je rechtop komt te zitten, tik je 1 van je voeten aan.

Sit-ups doen met een bal. Dit doe je met 2 personen en het gaat als volgt: Je komt omhoog en op het moment dat je boven bent, gooit de andere persoon een bal naar je toe.

Je vangt deze en neemt de bal mee terug naar de uitgangspositie. Je tikt de bal achter je hooft op de grond en komt weer omhoog. Als je boven bent gooi je de bal terug.

Tips:

Let goed op je houding zoals ik heb beschreven in de drie stappen. Lukt het niet zoals beschreven doe dan eerst een aantal weken crunches!, zodat je wat sterkere buikspieren krijgt om deze oefening te doen. Schaam je hier niet voor. De sit-up is gewoon een hele zware oefening.

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

 Wil jij slanker en gezonder zijn ?

Door kleine gemakkelijk stappen te zetten

  


Je gegevens zijn 100% veilig