Hoe voer je goede Knie Raises uit

Voor deze knie raises heb je iets nodig om aan te hangen of met je ellebogen op te steunen. Als je deze oefening thuis wilt doen kun je aan de trap gaan hangen of buiten aan een tak van een boom of aan de stang van de schommel.

In de sportschool heb je hier een mooi apparaat voor. Het lijkt op een hoge stoel zonder zitting. Hier kun je met je ellebogen op steunen zodat je met je benen vrij komt van de grond.


EetPuurNatuur.nl presenteert 


DOOR MAKKELIJKE STAPJES SLANKER EN GEZONDER

Vul hieronder je naam en email in. Je ontdekt welke stapjes je kunt zetten

Voor het uitoefenen van deze oefening maakt het niet uit waar je aan hangt als je maar met je benen vrij van de grond komt.

Stappenplan voor de knie raises:Knie Raises

Stap 1 Je gaat gangen aan de stang en laat je hierbij je benen ontspannen naar beneden hangen.

Stap 2 Je trekt je knieën omhoog tot ongeveer heuphoogte. Als je nog niet zo lang je buikspieren aan het trainen bent laat dan je voeten naar beneden wijzen.

Ben je al wat langer je buikspieren aan het trainen neem dan je voeten mee naar boven. Dus je buigt je knieën voor een makkelijke uitvoering en je buigt je knieën niet voor een zware oefening.

Stap 3 Laat je weer langzaam terug zakken totdat je weer ontspannen hangt.  

Variaties op de Knie Raises

Knie raises voor de schuine buikspieren. Bij deze variatie draai je je knieën naar buiten. Je knieën blijven wel aangesloten en gaan samen de ene keer naar rechts en de volgende keer naar links.  

 

Knie raises voor als je geen stang hebt.

Bij deze variant ga je op de punt van de stoel of bank zitten en laat je iets achterover zakken. Je strekt je benen en zorgt ervoor dat je voeten net de grond raken. Vervolgens trek je je knieën op richting je borst. Strek vervolgens weer je benen.  

Tips voor het doen van de knie raises:

Zorg ervoor dat je niet gaat slingeren. Het beste kun je deze oefening langzaam doen en je concentreren op je buikspieren.

Zorg er ook voor dat er niets onder je ligt. Mocht je vallen omdat je je niet meer vast kunt houden, kun je jezelf behoorlijk blesseren als je ergens op valt.  

Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Wil jij met makkelijke stapjes zetten gezonder en slanker zijn?