Hoe voer je Double Leg Reverse Crunches uit ?

Double Leg Reverse Crunches

Dit is een ideale oefening om mee te beginnen als je nog niet eerder buikspieroefeningen gedaan hebt. Ook voor gevorderde buikspier beoefenaars is dit een goede oefening voor de lage buikspieren. Ook is dit een uitstekende oefening om mee te beginnen wanneer je je buikspieren gaat trainen.

Stappenplan voor het uitoefenen van de Double Leg Reverse Crunches

Stap  1
Je gaat op je rug liggen met je hooft op de grond. Je handen leg je naast je lichaam met de handpalmen naar beneden of je legt ze gekruist op je borst.


EetPuurNatuur.nl presenteert 


DOOR MAKKELIJKE STAPJES SLANKER EN GEZONDER

Vul hieronder je naam en email in. Je ontdekt welke stapjes je kunt zetten

Stap 2
Voor iemand die net begint met deze oefening: Je trekt je knieën op tot een hoek van 90 graden. Voor een gevorderde beoefenaar: Je houd je benen recht en tilt ze een heel klein beetje op.

Stap 3
Je tilt je benen op tot op het moment dat je ze verticaal staan . (en voor de beginner betekent dit je bovenbenen) De positie van je benen verandert hierbij niet.

Stap 4 Je laat je benen weer rustig zakken totdat ze weer bijna op de grond komen.

Variaties

Als je een gevorderde buikspier beoefenaar ben kun je na stap 3 een pulse up doen. Dus als je benen verticaal staan duw je ze naar het plafond laat je vervolgens terug zakken tot je billen weer op de grond liggen en laat dan je benen dan weer naar beneden zakken.

Tips voor het doen van de Double Leg Reverse Crunches

  1. Houdt je benen stevig tegen elkaar aan.
  2. Zorg er voor dat je niet gaat zwaaien met je benen.
  3. Voor een goede uitvoering kun je deze oefening uitvoeren door snel omhoog te gaan met je benen en langzaam weer terug.

 


Click Here to Leave a Comment Below 0 comments

Wil jij met makkelijke stapjes zetten gezonder en slanker zijn?