Zijn heel makkelijk als ontbijt en lunch. Je kunt ze maken in grote hoeveelheden zodat je 3
dagen een snelle gezonde maaltijd hebt. Je kunt er heel goed (noten) yoghurt of vis er naast eten en je hebt een nog completere maaltijd. Dan de mayo er niet bij serveren.

Groente patat

No ratings yet
Afdrukken Rate Voeg toe aan mijn lijst
Voorbereidingstijd: 15 minuten
Bereidingstijd: 35 minuten
Totale tijd: 50 minuten
Porties: 1 Persoon

Ingrediënten

  • 3 el Mayonaise zelfgemaakt
  • Peper
  • 250 g Wortel pompoen / rode biet / knolselderij
  • Snufje Zout
  • 1 el Patat kruiden
  • 1 tl Bakvet

Instructies

  • Verwarm om te beginnen de oven voor op 200˚C.
  • Snijd nu de wortels, of de andere groenten in 'frietjes' van ongeveer 0,7 cm dik.
  • Leg de frietjes nu op een bakplaat met een stukje bakpapier en besprenkel ze met de bakvet.
  • Zorg ervoor dat je je friet goed verspreid zodat je een enkele laag krijgt en de friet mooi bruin en knapperig wordt.
  • Bak de friet nu voor 30-45 minuten mooi bruin en gaar en draai ze halverwege even om.
  • Strooi een beetje zout en patatkruiden over de bruine en krokante frietjes.

Nutrition

Calorieën: 516kcal | Koolhydraten: 30g | Eiwit: 5g | Vet: 44g

Over de auteur

Peter Mulder

Door mijn zoektocht naar hoe ik gezonder kon worden en daardoor af te vallen. Ben ik er achter gekomen dan een gezond dieet heel persoonlijk is. Wat voor de één gezond is dat niet voor de ander. En dat het aan te raden is om vooral zo natuurlijk mogelijke voeding te eten. Ook wil ik mensen behoeden van insulineresistentie omdat veel mensen hier last van hebben. En dit mede oorzaak is van veel ziektes.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>